Half miljoen euro voor kunstgrasveld!
22 Maart 2026
Onze verenigingen vormen het kloppend hart van de gemeente, en Groen ondersteunt hen graag...
Maar volgens ons gaat het gemeentebestuur véél te ver in de financiering van het nieuwe kunstgrasveld van Kfc Antonia. De club ontvangt 385.000 euro voor de verkoop van een deel van haar terrein aan de gemeente. Dat terrein wordt vervolgens via erfpacht gewoon opnieuw aan de club gegeven, tegen een beperkte vergoeding. Daarbovenop schenkt de gemeente nog eens 150.000 euro voor de aanleg van een kunstgrasveld.
In de praktijk verandert er dus niets, de club blijft gewoon actief op dezelfde terreinen. Maar ze krijgt wél 535.000 euro aan belastinggeld. En met dat geld wordt een oppervlak ter grootte van een voetbalveld bijkomend verhard!
Groen zou dat bedrag veel liever investeren in klimaatvriendelijke maatregelen, zoals extra bomen of energiebesparing.
